کد مطلب:211418 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:106

آفرینش عالم صغیر یا خلقت انسان
فرمود از خلقت آدمی عبرت گیرید كه خدای تعالی در جنین او را در سه ظلمت «تاریكی شكم - تاریكی رحم - تاریكی جنین و بچه دان» حفظ می فرماید و در این سه تاریكی او را غذا می دهد و حفظ



[ صفحه 282]



می كند كه آزار و اذیت نبیند و در جلب غذا و منافع و دفع مضار از خون حیض و غیره بلائی به او نرسد - خدای تعالی خون او را در یك قرع و انبیقی تصفیه نموده به او می رساند تا مدتی كه مراحل كمال را می پیماید و بنیان بدنش استوار گردد و پوستش قوت گیرد و از فشار هوا رنج نبیند.

«چه بدن و گردش خون دارای فشاریست كه اگر فشار هوای خارج بر بدن وارد نگردد این عروق و اورده و شرائین از فشار داخلی پاره و قطع می گردد و قدرت الهی این است كه در خارج هوائی آفریده با فشار متناسب تا فشار حركت خون را ملایم طبع و حفظ نفس و تركیب بدن قرار دهد».

چون جنین مستوی و محكم گردید و متناسب با فشار هوای خارج شد مادرش را درد زائیدن بر او مستولی شود و فرزند با فشار داخلی و خارجی كه از طبیعت بر او و مادرش وارد می گردد متولد می شود و به این دنیا قدم می گذارد.

«به شرحی كه در جلد زندگانی امام محمد باقر (ع) در بیان بدا گفته شد»

چون فرزند از مضیق رحم و ظلمات ثلاث تن نجات یافت و قدم به دنیا نهاد و به غذای دیگری محتاج شد خداوند عالم و مدبر حقیقی عالم همان خون را به صورت شیر در رگهای پستان تصیفه و لطیف نموده و رنگ خونی آن را به رنگ سفید شیر مبدل می سازد - و رنگ و طعمش نیز تبدیل به طعم و مزه گوارائی می گردد - تا غذای موافق طبع او گردد.

نگارنده گوید - پس از دوازده قرن امروز علم به ثبوت رسانیده كه خون عین شیر است و گلبولهای شیر عین گلبولهای خون است و با میكروسكوپها و آزمایشگاهها ثابت شده كه خون عین شیر است با این تفاوت كه رنگش سفید شده و حرمت او به حلیت رسیده و حرام حلال شده است».

این كودك با همان حال گریه در جنین به دنیا می آید و زبان می گشاید و دهن باز می كند و طلب غذا می كند و در اثناء همین لحظات الهام تكوینی به پستان می گردد و شیر فشار بیرون آمدن می كند و مانند دو مشگ آب پر از شیر شده حاضر و آماده تا هر آن و لحظه ی غذا بخواهد بتواند استفاده كند.

این غذا برای امعاء نازك او چرب و ملایم است و مدتی باید از این غذاهای رقیق بیاشامد تا قوت گیرد.



[ صفحه 283]



اتفاقا امتحان شده كه مادرش در آن اوان نمی تواند غذای صعب الهضم و حاد و تند بخورد كه موجب دل درد كودك می گردد - و لذا باید مادر در چند ماه اول تولد كودك بسیار مراعات غذاهای سهل الهضم را بنماید.